Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

R-sarjan pyörät
Bike59
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Kesä 2009 15:18
Moottoripyörän malli: Honda XL 1000

Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja Bike59 »

RT:n sivulaukut ovat saaneet saappaasta kesän aikana. Onko vinkkiä miten mustat jäljet saisi pois.
Kokeilin Korrekin autovahaa: kiiltää hyvin mutta jäljet jäivät.

Lisäksi kiinnostaa oletko suojannut laukkuja jollian kalvolla,
hessu
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:32
Moottoripyörän malli: R1250RT
Paikkakunta: Espoo

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja hessu »

Saappaanjälkien kyllä pitäisi lähteä vahalla, koeta jollain hiovammalla vahalla, Autoglymin punainen on toiminut aika hyvin.

Itse olen suojannut laukkujen päällisen 3M:n kalvolla, mikä vähentää olennaisesti vahalla hinkuttamise tarvetta :wink:
-hessu-
kaitsu
Viestit: 212
Liittynyt: 02 Kesä 2007 09:51

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja kaitsu »

Onko tarkempaa tyyppiä 3M-kalvolle? Sama ongelma täällä...
-Kaitsu-
K1600GTL
hessu
Viestit: 32
Liittynyt: 02 Maalis 2006 21:32
Moottoripyörän malli: R1250RT
Paikkakunta: Espoo

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja hessu »

Näyttäisi olevan Wunderlichilla kalvosetti valmiina takalaukuille http://www.wunderlich.de/frame.php?Make ... id=1250440. Hinta on tosin sitten aika messevä. Muistaakseni Bemarinkin tarvikeluettelosta kalvosatsi löytyy, mutta arvaan että ei ainakaan tätä halvemmaksi jää.

3M:n kalvojen saatavuus metritavarana on hanakalahkoa, itse olen onnistunut saamaan autoteipparilta 'jämäpaloja', joista olen onnistunut saksimaan sopivat suojapalat.
-hessu-
pertti49
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Tammi 2020 15:49

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja pertti49 »

Tämä osio on jo vanha mutta ongelmia on edelleen tai on tulossa . Onko tietoa mistä saa noita teippejä tai teippauksia , ettei saappaanjäkiä tule laukkujen kansiin . Tiedän niitä olevan sivulaukkuihin yli sadan euron hinnalla tarjolla neljä pientä muoviliuskaa ns. BMW:n kautta
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1024
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

En osaa sanoa miten laukuista saa jäljet pois muuta kuin hinkkaamalla mutta minulla on pari BMW touring laukkua osina, ilman lukkoja, jos joku haluua ostaa pois vaikka varaosiksi. HInta 25 euroa koko setti, molemmat puolet, lukkomekanismin kaikki osat eivät ole mukana.

T. Juha
kurahousumopo at gmail.com
laukku.jpg
Laukut 1 www.jpg
Laukut 2 www.jpg
Laukut 3 www.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Tuomas Aho
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Loka 2014 12:16
Moottoripyörän malli: S1000 XR
Paikkakunta: Veikkola

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja Tuomas Aho »

pertti49 kirjoitti: 12 Helmi 2020 09:58 Tämä osio on jo vanha mutta ongelmia on edelleen tai on tulossa . Onko tietoa mistä saa noita teippejä tai teippauksia , ettei saappaanjäkiä tule laukkujen kansiin . Tiedän niitä olevan sivulaukkuihin yli sadan euron hinnalla tarjolla neljä pientä muoviliuskaa ns. BMW:n kautta
Jos PK-seudulla olet niin COTEC on firmaa joka tekee todella hyviä teippauksia. Paloja ja vaikka koknaisia laukkuja teippaa miten haluat.
Työnjohtaja Cotec Oy Korso
Teippaukset & Pintakäsittelyt
juha.komulainen@cotec.fi
P. 0400 616 618
Ei ole tärkeää minne on menossa, pitää vain tietää mistä on tulossa ;)
kp33sb
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Syys 2009 21:59
Moottoripyörän malli: R1200GSAF650GSD

Re: Miten saappaan jäljet pois sivulaukuista ?

Viesti Kirjoittaja kp33sb »

Minä ostin "hiilikuitukalvoa" (Wrapping carbon hiilikuitukalvo musta
Tuotekoodi: PP-Wanda / CL-3DCF-01
Wandamotorilta. Tein 1200 RT:hen 3 erimittaista suikaletta/laukku siihen arimpaan kohtaan, kulmaan. Ajaa asiansa. Lisäksi päällystin jalkatappien ympäristöt kontaktimuovilla, ettei tule hankaumajälkiä kengistä. tein saman edelliseen 1150RT:hen. Pikkugessussa laitoin myös tankkiin "hiilikuitua" polvien kohdalle. Kuvia saa tarvittaessa yv kautta.
Vastaa Viestiin