Siebenrockin asymmetrical nokka

R-sarjan pyörät
Nordsjö
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2015 17:36
Moottoripyörän malli: r80 g/s

Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Onko tuollaisesta iloa vakio r80- moottorissa vai onko rahan haaskuuta jos ei nosta puristuksia tai asenna power kittiä? Siis onko kokemuksia vakiomoottorissa, siis vm. 80 ja uudemmissa?
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

Pelkän akselin vaihdosta R80:seen ei ole kokemusta.
Mutta Powerkitin yhteyteen lisäämisestä on.
Asiakaallani on R80RT sekä R80R. Molemmissa on Powerkitit.
Päätimme uhrata tieteelle, ja tilasimme Siebenrockilta yhden vääntöä lisäävän akselin.
Asensin sen R80R:ään. Asiakkaan kommentti koeajon jälkeen:
-" Ei se mikään järkyttävä muutos ole. Mut on tää ny vähän enemmän semmonen kehonrakentaja...!"

Kalleus on aina suhteessa rahapussin sisältöön, mutta tulimme tässä tapauksessa sihen tulokseen, että saavutettu hyöty ei vältämättä vastaa sijoitettua rahamäärää.

YT
Repa
Nordsjö
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2015 17:36
Moottoripyörän malli: r80 g/s

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Kiitos vastauksesta!
Onkohan toi sellanen "bolt- on" elikkä nosto ei muutu alkuperäiseen nähden eikä vaadi jäykempiä venttiilien jousia?
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

"Bold On" , kyllä.
Nosto ei muutu, eikä jäykempiä jousia tarvita, koska mylly ei kierrä yhtään enempää.
Vain venttiilien ajoitus muuttuu.
Siebenrockilta kysyin astearvoja, mutta vastasivat kohteliaasti, että se on salaisuus...

Terv. Repa
Kimmo Alvi
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Loka 2015 17:08
Moottoripyörän malli: r100rs, r100 GS

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Kimmo Alvi »

Mikähän mahtaa olla vaikutus Replacement kitin kanssa, saisiko siinä rahalle vastinetta? Siebenrock itsehän tuota suosittelee ko. kitin yhteydessä.
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

Tästä yhdistelmästäkään ei itsellä kokemusta ole, mutta voisi kuvitella, että muutoksen voisi varsin selväsi huomata?
Tuntuvin testosteronipilleri on kuitenkin se Big Bore Kit...
Mutta minähän olen vähän jäävi...

Terv. Repa
Kimmo Alvi
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Loka 2015 17:08
Moottoripyörän malli: r100rs, r100 GS

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Kimmo Alvi »

BigBore on hommattu ja odottaa kevättä ja asennusta. Toiseen pyörääni (r100rs) ajattelin vaihtaa nokka-akselin, kun siihen olen tuon replacement kitin joku vuosi sitten vaihtanut. Jos kenellä on kokemuksia replacementistä ennen ja jälkeen nokan vaihdon, niin mielelläni kuulisin niistä.
Ja mitenkä tuo nokka-akselin vaihto luonnistuu irroittamatta konetta rungosta?
Nordsjö
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2015 17:36
Moottoripyörän malli: r80 g/s

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

Mitä eroa tuossa replacement kitissä on vakio- osiin paitsi kevyemmät männät? Puristukset?
Siebenrockin sivuilla on melko nihkeästi tietoa yleensäkin noista viriosista.
2Vboxerman
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R 100gs PD

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja 2Vboxerman »

Hommasin R 100gs:ään myös tuon asym. nokan ja tarkoitus olisi vaihtaa se ,mutta onnistuuko ilman sylinterien poistoa? Kannet on kansivelholla työn alla. Lupasi lisää tehoa ala sekä keskialueelle. Repahan kyllä vaihtoi tuommosen nokan purkamatta vaihdelaatikkoa sekä kytkintä big bore jutussa!
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

Kyllä se sylinterit irrotuttaa..
Täytyy saada ne venttiilin nostajat ongituksi ulos !

Iloista kilkatusta Joulupukin pajoihin !!

Terv. Repa
2Vboxerman
Viestit: 17
Liittynyt: 06 Marras 2015 08:41
Moottoripyörän malli: R 100gs PD

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja 2Vboxerman »

No niin , nyt on sylinterit ja nokanseuraajat saatu pois paikoiltaan ja nokkaketjua suunnittelen irroittaa, mutta näin ekaa kertaa kun olen tekemässä tätä projektia niin täytyy vähän miettiä miten etenee. Nokkarattaassa näkyy ajoitusmerkki klo 12 ylöspäin, mutta kampiakselin rattaan merkkiä on vaikea havaita kun sen edessä on laakeri. Ajoitusmerkki kohillaan , onko kampiakselin rattaassa mitään merkkiä?No näköjään on, suoraan alas klo 6 , eli kohdakkain on.
Seuraavaksi ois nokka-akselin irroitus ja vaihto asym. malliseen jos sen saapi sopimaan sinne toiseen päähän. Repalla oli tunnetta mukana kun työnsi akselin koloon! Saas nähdä miten käy! Täytyy vielä nukkua yön yli ennenkuin tekee mitään vahinkoa!
Nordsjö
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2015 17:36
Moottoripyörän malli: r80 g/s

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Viesti Kirjoittaja Nordsjö »

No niinhän siinä kävi, että tuli laitettua sellanen power- kitti, asymmetrical- nokka, isommat imuventtiilit ja kannet portattua. Nyt kyllä G/S keventää keulaa aika iloisesti :D . Lisäksi tuli laitettua vaihdelootaan uudet laakerit ja pidempi 5- ratas.
Semmonen pikku probleema on, että kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi niin kierroksilta tyhjäkäynnille palaaminen ja moottorijarru huononee. Tyhjäkäynti muuttuu myöskin epätasaisemmaksi ja kone meinaa aina välillä "stumpata" tyhjäkäynniltä sammuksiin. Sytkän ajoitukset on tarkistettu, samoin ennakonsäätimen toiminta sekä kaasuttimien seoksien säätö. Nii ja imuvuotojakaan ei löytynyt.
Mitäköhän kokeilis seuraavaksi?
Vastaa Viestiin