Eturenkaan irroitus

F-sarjan pyörät
koppe
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Loka 2008 21:31

Eturenkaan irroitus

Viesti Kirjoittaja koppe »

Mulla on F650 Funduro vm 1994. Tarkoituksena oli irroittaa etu- ja takarengas ja viedä kummisuutarille uusien renkaiden vaihtoon. Irrotin eturenkaan toiselta puolelat 4 mutteria, mutta pyörä ei irronnut vielä. Mitä tarttis tehdä seuraavaksi? Toisella puolella etuhaarukaa on valettu pää, ei ruuveaj. Etuakselin päähän sopii kuuskoloavain. Tulisko mun vaan rohkeasta vääntää sitä auki? Onko jollakin antaa mulla käytännön vinkkiä asiaan?
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Eturenkaan irroitus

Viesti Kirjoittaja Pate »

Hae allaolevasta linkistä F650 Repair Manual.Siinä on neuvottu mm. renkaan irroitus.
http://ursa.irk.ru/manual/
koppe
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Loka 2008 21:31

Re: Eturenkaan irroitus

Viesti Kirjoittaja koppe »

Kiitos linkistä. Sieltä ei löytynyt F650 Funduroon ohjetta. Ohje oli GS:ään. Sain pyörän kuitenkin irti. Täytyi vain istua asian ääreen ja kokeilla. Se olikin varsin helppo juttu.
koppe
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Loka 2008 21:31

Re: Eturenkaan irroitus

Viesti Kirjoittaja koppe »

Mitä tuo korjaamokäsikirja maksaa ja millä kielellä se on kirjoitettu?

Apua ja neuvoja saa paremmin, kun muistaa nuo peruskäsitteet. Tässä tapauksessahan oli kyse pyörän irrottamisesta, ei renkaan. Se kuminen kerros siinä pyörivässä osassa on rengas. :wink:[/quote]

Kiitos vinkistä. Käsitteet ovat tärkeitä. Silloin kun on ongelma päällä ei tule miettineeksi mitä kirjoittaa. Rengasliikkeet kylläkin mainostavat kesärenkaiden vaihtoa, vaikka ne vaihtavat useimmiten vain pyörät, eivät kumeja.
Vastaa Viestiin