Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

F-sarjan pyörät
Honeyhat
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2010 21:09
Moottoripyörän malli: R 1200 GSA
Paikkakunta: Pöytyä

Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Viesti Kirjoittaja Honeyhat »

Sillä surullisenkuuluisalla Yyterin kokoontumisella (kun virtalukon pohja aloitti eläkepäivät juur ennen starttia...) porukka kehui tuota sinkkupakoputkiratkaisua hyväksi. Miksi kannattaisi, siis edut / haitat? Miten homma toteutetaan, eli vaihdetaanko koko putki vaiko vain vaimennin? Mistä osat? jne...
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1024
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Honeyhat kirjoitti:Sillä surullisenkuuluisalla Yyterin kokoontumisella (kun virtalukon pohja aloitti eläkepäivät juur ennen starttia...) porukka kehui tuota sinkkupakoputkiratkaisua hyväksi. Miksi kannattaisi, siis edut / haitat? Miten homma toteutetaan, eli vaihdetaanko koko putki vaiko vain vaimennin? Mistä osat? jne...
Monet ovat vaihtaneet siihen malliin suunnitellun ja sopivan äänenvaimentimen (tyyliin LeoVince, Remus, etc) tai sitten virittäneet sovittimen putken ja mitä mielenkiintoisimpien äänenvaimentimen väliin että saatu kiinnitettyä runkoon sopivasti. Hyödyistä en osaa muuta sanoa kun kivemmat äänet ja vähemmän painoa, vapautuuhan sinne sitten vaikka tarvike-/työkaluputkelle paikka toiselle puolelle. Jos äänenvaimenninta alat siihen hommaamaan niin muista että kiinnitykset hieman erilaisia vuosiluvusta ja mallista (GS tai Dakar) riippuen.
Honeyhat
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Touko 2010 21:09
Moottoripyörän malli: R 1200 GSA
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Viesti Kirjoittaja Honeyhat »

Hianoo; lähetään tällä pohjalla selvittelemään!

Tanks!
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Singleputki / -vaimennin ja -02 mallin F 650 GS

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Tavallanhan tuo alkuperäinenkin on singleputki. Vasen pönttö on katalysaattori ja oikea varsinainen vaimentaja, josta 90% pakokaasuistakin tulee ulos. Vasemman pöntön mehupillireijän tarkoitus on jäänyt minulle arvoitukseksi.
Kertokaa joku, kuka tietää!

Jos itse olisin laittamassa singleputkea, laittaisin alaputken, jotta saisi sivulaukut lähemmäs keskilinjaa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin