Hiljainen ja vakaa kypärä?

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
jatk
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Heinä 2020 16:06

Hiljainen ja vakaa kypärä?

Viesti Kirjoittaja jatk »

Varmaan keskusteltu aikaisemminkin mutta nyt meni hermo meteliin ja niskojen nakkeluun! Päätin ostaa viimeinkin kypärän, joka olisi mukava, hiljainen ja ennen kaikkea aerodynamiikka kunnossa. Olen nimittäin aina ajanut nakulla. Pidemmillä matkoilla käytän aina korvatulppia mutta cruisailuun pitäisi kypärän olla riittävän hiljainen ilmankin. Bluetooth antennit ja aurinkovisiiri plussa mutta eivät välttämättömiä. Modulaarisuus negatiivista. Olen kyllästynyt irtoileviin ja rikkoutuviin palikoihin. Ehdotelkaapa potentiaalisia vaihtoehtoja. Nyt ei ole hakusessa hinta-/laatusuhde (eli p*skaa halvalla), vaan ihan oikeasti hyvä kypärä. Hinnalla ei ole väliä.
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: Hiljainen ja vakaa kypärä?

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Neotec 2 on itsellä ja olen tyytyväinen ollut. Senan bluetoot siinä ja sen sai liitettyä myös pyörään.
Yritin päivittää emännän kypärän samaan malliin, se olikin Suomesta loppu. Ehkä se kertoo myös jotain.
Tuomas Aho
Viestit: 133
Liittynyt: 02 Loka 2014 12:16
Moottoripyörän malli: S1000 XR
Paikkakunta: Veikkola

Re: Hiljainen ja vakaa kypärä?

Viesti Kirjoittaja Tuomas Aho »

Me kanssa päivitettiin Neotec II ja ollaan oltu tyytyväisiä, sekä rouva että minä.
Meillä on Cardo Packtalk puhelimet siinä kiinni ja eivät nekään aiheuta mitään ylimääräistä suhinaa.
Toki kun mainitset että modulaarisuus negatiivistä niin nämä just niitä ovat...

Paljon olen kuullut hyvää Shoei GT Air II mutta kokemusta siitä ei ole. Ja kaikkihan aina kehuvat Arain kypäriä :roll:
Ei ole tärkeää minne on menossa, pitää vain tietää mistä on tulossa ;)
Jogi55
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Loka 2019 17:20
Moottoripyörän malli: R1250RT
Paikkakunta: Veikkola/Fuge

Re: Hiljainen ja vakaa kypärä?

Viesti Kirjoittaja Jogi55 »

Aikoinaan päädyin Schupertiin. Nyt kait kolmas menossa. S2Pro. Sopii päähän ja on mukavan hiljainen. En koskaan käytä tulppia. Kypärä on niin henk.kohtanen, merkillä ei väliä kunhan potta istuu hyvin ja on laadukas kuitukuori. Paremmissa useampi kuorikoko jottei tarvii kantaa ylimääräisiä grammoja. Just viime viikolla ajoin Hampurista Fugeen kolmen päivän aikana ja lähes 130 keskinopeudella. Ei soinu korvat eikä pää heilunut.
Avatar
mek
Viestit: 107
Liittynyt: 20 Loka 2008 09:17

Re: Hiljainen ja vakaa kypärä?

Viesti Kirjoittaja mek »

Neotec II on aika hiljainen niin kauan kuin räppänät ovat kiinni. Avoimena sekä päälaen että leuan räppänät viheltävät katteettomalla pyörällä aika lailla. Schuberth C4 on hiljaisempi, mutta ei sovi omaan päähän yhtä hyvin.
Vastaa Viestiin