75/5 eri versiot.

Pöykäri
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Marras 2015 19:51
75/5 eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Pöykäri » 11 Tammi 2020 18:14

Moro!

Olen yrittänyt heikolla menestyksellä selvittää kuinka paljon R 75/5 Bemareita on vielä liikenteessä ja mitä versioita.
Itselleni kulkeutui joku vuosi sitten -70 mallinen, toaster tankilla, mailimittarilla ja lyhyellä swingillä. Jenkeistä tuotu joskus -90 luvulla. Siellä vähän tuunattu, kone ja laatikko pulverimaalattu mustaksi, Mikunin kaasarit ja lyhyt etulokari.
Sitä on nyt ajamisen ohessa fiksailtu ja viime kesänä sain siihen Ismolta uuden vaihdelaatikonkin.
Osapuutteina akkukotelon kannet ja kaasuvaijerin mekanismi. Muuten aika hyvässä tikissä. Noin 3000km/kesä on tullut sillä pörrättyä.
Löytyykö kerhosta kohtalotovereita, joilla on samanlaisia? Ismolla on se sininen, mutta se on pitkällä swingillä jos oikein.

seiteviis
Viestit: 11
Liittynyt: 14 Helmi 2011 18:47
Moottoripyörän malli: R75/5, R1150r
Paikkakunta: Lappeenranta(Joutseno)
Re: 75/5 eri versiot.

Viesti Kirjoittaja seiteviis » 13 Tammi 2020 12:02

Tervehdys
Minulla R75/5 vm.72 sininen Toaster lyhyemmällä akselivälillä museorekisterissä. Ostin vuosia sitten Myllymaalta saksankielisen kirjan BMW:n vaiheista ja siinä myös jonkin verran muuta tietoa eri malleista.
Ota yhteyttä jos voisin jotenkin auttaa
Asko Niinimäki
0504900970

Tuomas Aho
Viestit: 83
Liittynyt: 02 Loka 2014 12:16
Moottoripyörän malli: S1000 XR
Paikkakunta: Veikkola
Re: 75/5 eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Tuomas Aho » 15 Tammi 2020 09:01

Pöykäri kirjoitti:
11 Tammi 2020 18:14
Moro!

Olen yrittänyt heikolla menestyksellä selvittää kuinka paljon R 75/5 Bemareita on vielä liikenteessä ja mitä versioita.
Itselleni kulkeutui joku vuosi sitten -70 mallinen, toaster tankilla, mailimittarilla ja lyhyellä swingillä. Jenkeistä tuotu joskus -90 luvulla. Siellä vähän tuunattu, kone ja laatikko pulverimaalattu mustaksi, Mikunin kaasarit ja lyhyt etulokari.
Sitä on nyt ajamisen ohessa fiksailtu ja viime kesänä sain siihen Ismolta uuden vaihdelaatikonkin.
Osapuutteina akkukotelon kannet ja kaasuvaijerin mekanismi. Muuten aika hyvässä tikissä. Noin 3000km/kesä on tullut sillä pörrättyä.
Löytyykö kerhosta kohtalotovereita, joilla on samanlaisia? Ismolla on se sininen, mutta se on pitkällä swingillä jos oikein.
Liitteenä rekisteröintitilastoa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ei ole tärkeää minne on menossa, pitää vain tietää mistä on tulossa ;)

Pöykäri
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Marras 2015 19:51
Re: 75/5 eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Pöykäri » 23 Tammi 2020 21:29

Suuret kiitokset herroille arvokkaasta infosta!

Eihän noita lyhyitä toaster tankillisia hirveästi ole. Mulla on ykköspyöränä 1200 LT. Johon myös vaihdettiin kytkin ja laatikko, koska osaamaton huolto lykkäsi moottoriin 5 litraa täys synteettistä litkua. Se tuli stefan läpi kytkimelle ja ravistus rikkoi sitten vaihteiston sisäänmenoakselin laakerin. Yli 3000€ öljynvaihto!

Lyhyille matkoille, siis alle 100km tulee kesäisin valittua yleensä tuo 75/5, koska se nyt on hieno ajaa ja pääsee ikäänkuin prätkäilyn ytimeen. Toimii soralla ja huonoilla teillä paljon paremmin kuin LT.

Keväällä pitää tarkasti miettiä, pistänkö vanhuksen myyntiin, koska selkä ei enää tahdo kestää ruuvaushommia ja ajamisen kanssa on vähän niin ja näin.

Japanissa ja etelämpänä Euroopassa nuo on ihan arvossaan. Suomessa markkinat taitaa olla liian pienet.


-a-

Viuh
Viestit: 24
Liittynyt: 17 Elo 2015 13:19
Re: 75/5 eri versiot.

Viesti Kirjoittaja Viuh » 17 Huhti 2020 23:16

Isäukon pyörää ylläpidän. Hänestä ei oikeen enää ajomieheksi ole ja pyörä pysyy kyllä suvussa tulevaisuudessakin.10/71 valmistettu SWB, Toaster tankilla Curry värissä.
1190ADV R, 640Six Days, 660Rallye ja poitsun G/S


Vastaa Viestiin