Vaihdoinpa uudet öljyt etuteleskooppiin.
Kun ruuvasin auki tyhjennysruuvit, tuli mukana ulos myös reijän jengat nätisti kierteellä tyhjennusruuvin ympärille
Tainnut olla edellisellä omistajalla turhan vahvat ranteet...
Tuossa vaiheessa jo kirosin ja arvelin että noinkohan vielä ruuvit saadaan paikoilleen.
Paikoilleen meni, mutta eihän niitä tietenkään saa enää riittävän tiukalle (huimat 5Nm) eli tiputtaa keulaöljyt kivasti ainokaiselle jarrulevylle
Ei hyvä.
Pystyykö tuon tyhjennysruuvin jengan korjaamaan ilman, että purkaa koko etupään?
Helicoililla jos tuon korjaisi ei ainakaan sitä jengan loppunysää saa ulos millään. Toisaalta haittaako tuo mitään jos se jää sisään? Ei myöskään haluaisi porauslastuja ym teleskoopin sisäänkään jättää...
Hyviä neuvoja kaivattaisiin. Tai edes kohtuullisia
R65 vm 1979 teleskoopin öljyntyhjennysruuvin jengan korjaus
- esyvanen
- Viestit: 53
- Liittynyt: 29 Touko 2007 14:57
- Moottoripyörän malli: R1150RS, R65
- Paikkakunta: Espoo, Finland
R65 vm 1979 teleskoopin öljyntyhjennysruuvin jengan korjaus
BMW R 1150 RS vm. 2002
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW R65 vm. 1979
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW R65 vm. 1979
- esyvanen
- Viestit: 53
- Liittynyt: 29 Touko 2007 14:57
- Moottoripyörän malli: R1150RS, R65
- Paikkakunta: Espoo, Finland
Re: R65 vm 1979 teleskoopin öljyntyhjennysruuvin jengan korj
Kun ei parempia ohjeita tullut, niin kävin IKH:sta hakemassa V-Coil (Helicoilia vastava) M6 korjaussarjan 46 eur.
Mukana sopiva poranterä, kieretappi, kierrejouset ja tarvittavat asennustyökalut.
Mittasin työntötulkilla syvyyden, johon pitää/voi porata niin että kierre mahtuu sisään, mtta ei poraa teleskoopin sisäkaluja. Ilmeisesti tuo vaimenninkaran alakiinnitysholkki vastassa eli ei isoa vahinka jos vähän nirhaisee. Luulisin.
Eli porailin varovasti sopivaan syvyyteen.
Seuraavaksi kierretapilla uusi kierre v-coilin asennusta varten.
Kierteen korjausjousen pituuden mittasin niin, ettei tarvinnut tuota jousen kiristystappia katkaista. Riitävä pituus ruuville, mutta mahtuu kuitenkin teleskoopin seinämän sisään. Kierteenkorjausjousta lyhensin yhden kierroksen verran sivuleikkureilla ettei ole liian pitkä.
Sitten vaan ruuvasin v-coil korjauskiertee sisään, tulpparuuvit paikoilleen 5 Nm momenttiin ja siinähän se
Öljyt sisään ja siellä näyttää pysyvän.
Siinähän tuo meni mukavasti kesän ainoa hellepäivä autotallissa eikä nahkakaan palanut
Mukana sopiva poranterä, kieretappi, kierrejouset ja tarvittavat asennustyökalut.
Mittasin työntötulkilla syvyyden, johon pitää/voi porata niin että kierre mahtuu sisään, mtta ei poraa teleskoopin sisäkaluja. Ilmeisesti tuo vaimenninkaran alakiinnitysholkki vastassa eli ei isoa vahinka jos vähän nirhaisee. Luulisin.
Eli porailin varovasti sopivaan syvyyteen.
Seuraavaksi kierretapilla uusi kierre v-coilin asennusta varten.
Kierteen korjausjousen pituuden mittasin niin, ettei tarvinnut tuota jousen kiristystappia katkaista. Riitävä pituus ruuville, mutta mahtuu kuitenkin teleskoopin seinämän sisään. Kierteenkorjausjousta lyhensin yhden kierroksen verran sivuleikkureilla ettei ole liian pitkä.
Sitten vaan ruuvasin v-coil korjauskiertee sisään, tulpparuuvit paikoilleen 5 Nm momenttiin ja siinähän se
Öljyt sisään ja siellä näyttää pysyvän.
Siinähän tuo meni mukavasti kesän ainoa hellepäivä autotallissa eikä nahkakaan palanut
BMW R 1150 RS vm. 2002
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW R65 vm. 1979
BMW R80 G/S Paris-Dakar vm. 1985
BMW R65 vm. 1979
- Kurahousu
- Viestit: 1032
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: R65 vm 1979 teleskoopin öljyntyhjennysruuvin jengan korj
Hyvä että onnistui