Mutta mitä löytyikään Öljypohjasta? JOHAN SELVIS :)

Avatar
Mikki
Viestit: 261
Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Mutta mitä löytyikään Öljypohjasta? JOHAN SELVIS :)

Viesti Kirjoittaja Mikki »

Öljyvuotokin on nyt sitten tarkemmin paikallistettu: Öljypumpun kansi oli löysällä, se kuulemma ei ole harvinaista.

Koetan samalla vaihtaa kapiakselin stefan, kun nyt kerran on hyvin näkösällä.
Kiitos BMW Kerhon ja Repan järjestämän 2V huoltokurssin, muistin kurssilla puhutun kampiakselin vaarasta siirtyä paikoiltaan ja se on nyt asiamukaisesti lukittu paikalleen.

Vielä mietityttää ne männän palaset öljypohjassa ja tuli mieleen soittaa edelliselle (samalla myös ensimmäinen) omistajalle: Hänellä ei ollut ollut mitään murheitä pyörän kanssa.

Eli "esittely" käyttö, jossa mopo oli ennen ensimmäiselle omistajalle tapahtunutta luovutusta ollut, oli sisältänyt ainakin seuraavaa:
- Puolentoista vuoden aikana vakuutuksessa useita, useita lyhyitä pätkiä.
- Alla ollut pitkillä nastoilla (enska?) varustetut renkaat, koska takahaarukassa on syviä nastan uria (mulla olleet rallinasta renkaat kyllä mahtuivat hyvin pyörimään).
- Mäntä-rikko!
- Ajettu tosi kuumaksi, koska pakoputken puoleinen takavilkku on aika sulanut kuumuudesta.

Edellä mainituista tulee vaan mieleeni, että mitkä ovat Repan BMW:n lisäksi ne kaksi muuta BMW R100GS:ää joilla on ajettu Päitsi? Onko mun mopolla kunniakkaampi hiostoria kun tiedänkään!
Löytyisiköhän tällaista tietoa mistään?

Endoskooppi tuli siis suotta hommattua, mutta on muuten ihan hauska laite kurkkia tulpanreiästä männän päälystää ja venttiileitä, ja tulevaisuudessa sille löytyy varmaan käyttöä hintansa edestä (US $9.30)
ilmari
Viestit: 266
Liittynyt: 25 Touko 2006 12:12

Re: Mutta mitä löytyikään Öljypohjasta? JOHAN SELVIS :)

Viesti Kirjoittaja ilmari »

Moe. Kurapyöräfoorumilla oli joskus juttua tästä. Foorumilla vaikuttava Timo ajoi muistaakseni Arvi nimisen kaverin kans päitsin. Timo Super tenerellä ja Arvi Gessulla. Foorumilla oli kuvia, molemmissa pyörissä muistaakseni Tapola sponssaamassa.

Kysäse Timolta niin saat enemmän tietoo.

-Ile-
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Re: Mutta mitä löytyikään Öljypohjasta? JOHAN SELVIS :)

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mikki kirjoitti:
- Ajettu tosi kuumaksi, koska pakoputken puoleinen takavilkku on aika sulanut kuumuudesta.

Edellä mainituista tulee vaan mieleeni, että mitkä ovat Repan BMW:n lisäksi ne kaksi muuta BMW R100GS:ää joilla on ajettu Päitsi? Onko mun mopolla kunniakkaampi hiostoria kun tiedänkään!
Löytyisiköhän tällaista tietoa mistään?
Ei välttämättä ole ajettu liian kuumaksi, sillä mä olen tuhonnut 3-4 vilkkua sillä, että takaritsin taakka on päässyt painamaan kumivartista vilkkua alaspäin pakokaasuihin.

Ensimmäinen Päitsin Gessulla ajanut oli kai Budichin Henkka 80-luvun alkuvuosina? Pyörä tosin oli R80 G/S.
Lisäksi mulla on asiakas, joka on ajanut Päitsin 60-luvulla R60 sivarilla.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Vastaa Viestiin