BMW G450X

Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tuollainen pieni LED lisävalo pitäisi asentaa johonkin tuomaan lisää valoa pimeyteen :idea:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Ledivalolle en ole oikein sijoituspaikkaa löytänyt mutta GS meetinkiin pitää mennä kurastamaan nuo uudet tarrat kun en ole kunnolla kerinnyt pyörää ulkoiluttamaan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

G450X pyörässä on aika pieni öljytilavuus (1.1 litraa) ja joskus huohotusletkun kautta sitä kulkeutuu ilmaputsarille, varsinkin jos jää reissun aikana pahasti jumiin esim ojaan ja pyörän keula alaspäin/ylöspäin tai kaatuu ja moottori pysyy käynnissä. Sinne se öljy karkaa eikä se ole hyvä asia jos ajatellaan moottorin voitelua, ilmaputsarin likaantumista, luontoa ja varsinkin kuivuudesta johtuva "luistokytkimen" (torque limiter) palamisella ja pettämisellä. Tuon lustokytkimen tehtävä G450X pyörässä on estää moottorin rikkoontuminen esim hyppyjen alastulon kohdistaessa kovan väännön moottorin rattaille, tuolloin luistokytkin antaa hieman periksi mutta ei täysin ala pyörimään vaan pitää edelleen säädetyn vääntömomenttivastuksen. Mikäli luistokytkinpaketti "palaa" ja pyörähtää ympäri loppuu veto siihen luistokytkimen pyöriessä ilman vastusta ympäri ja kotiin pitää sitten palailla hissukseen pintakaasulla.

Erilaisia ratkaisuja on olemassa öljyn kierrätysäiliöistä lähtien mutta satuin löytämään Husqvarnaan suunnitellun (sama moottori) moottorin huohotinratkaisuun joka tulee korkeammalle mitä alkuperäinen huohotinletku, eli sylinterikannen sivuun, öljypaineettomalle puolelle. Tämä muutos ei vaadi lisäreikien poraamista, ainoastaan huohotusletkun siirron ja kannentiivisteen muokkauksen. Tuolla tavalla varmistetaan että öljyn määrä ei muutu reissun aikana koska öljyä ei tuolta pääse samalla tavalla kulkeutumaan huohotusletkua pitkin eikä ilmasuodatin tukkeennu. 10h välein se öljy silti vaihdetaan.

Linkistä video kyseisestä toteutuksesta: https://www.youtube.com/watch?v=hUQ8avQ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Varaosa saapui Australiasta, ei muuta kuin asennushommiin. Power Commander 5 myös tilattu niin saadaan tehokarttaa paremmaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

G450X kuluttaa selkeästi enemmän polttoainetta tehokartalla, joka ei varmasti ole yllätys. Yllätys varmasti monelle, jokuselle ehkä ei, on että pyörästä saadaan enemmän tehoa irti tehoputken kanssa kun ilma/bensa suhdelukua nostetaan, eli säätämällä syöttöä laihemmalle suuremmilla kierrosluvuilla. Hexcode (http://www.hexcode.co.za/products/gs-91 ... ommander-v" onclick="window.open(this.href);return false;) aikoinaan tätä tutki ja esitti selkeät tulokset tehoputken ja tehokartan muokkammisen eduista. Kunhan saan itse Power Commanderin niin katsotaan onko ero huomattavissa ihan harrastelijan käsissä :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Nyt olisi Power Commander V odottamassa asennushommia, kunhan vain kiireiltänsä kerkiäisi :shock:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Löyty vielä ihan uudet käyttämättömät katemuovit joille joskus tuli liimattua Speedbrainin tarrasarja, noilla pyörä näyttäisi taas ihan uudelta 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Power Commander toimii hienosti, kone ei stumppaa samalla tavalla mitä aikasiemmin teknisillä pätkillä ja tehoa riittää :mrgreen:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Taidekuvaa :eatcorn:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Ekoteko
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Elo 2020 21:21
Moottoripyörän malli: GS 1250 ADV

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Ekoteko »

Tuli G 450 talliin ja huollot sain tehtyä juuri. Airboksissa oli kyllä merkkejä sinne kuulumattomasta öljystä. Mistä tuon huohotin modin saisi tilattua?

Jussi
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1008
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: BMW G450X

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tuota kyseistä huohotinmodausta en lopulta tehnyt kun ei ollut ihan suoraan sopiva, toinen pajalla sorvattu versio kylläkin jo hyllyssä odottaa asennusta mutta en ole vielä siihen ryhtynyt. g450riders.org foorumissa löytyy paljon tietoa,
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Vastaa Viestiin