Takarengas vuotaa

Luxury touring
Stefan
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Kesä 2010 20:54
Paikkakunta: Iitti

Re: Takarengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Stefan »

Kiitoksia oikein paljon kommenteista! Pääsin turvallisesti kotiin, noin 800 km.
Selailin nopeasti vastaavat keskustelut ruotsalaisten BMW-foorumilla. Aika lailla samat kommentit kuin täällä. Osa nosti riskit esiin, ja jotkut kertoivat ajavansa yli 10 000 km paikatuilla renkailla. Mutta toistaiseksi en ole löytänyt yhtään tapausta missä on kerrottu että rengas ei olisi kestännyt.
Joten nyt jatkan ainakin vähän aikaa kahdella paikalla :shock: , sekä hankin kompuran. Pieni vuoto on pikku juttu, ja nythän olen paikkaamisen veteraanikin :roll:
Oli muuten minulle todella uskomaton juttu kuinka helposti ja nopeasti se meni. Oli kaveri mukana joka näytti mallia eka reiän kanssa, ja hoidin toisen itse. Vaikeampi juttu oli sitten löytää bensaasema Liettuassa missä oli ilmaa , taisi olla vasta neljäs. Ennen sitä puolalainen rekkakuski antoi ilmaa, mutta hänellä ei ollut mittaria (haluttiin säästää patruunat varmuuden vuoksi)
Stefan
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Kesä 2010 20:54
Paikkakunta: Iitti

Re: Takarengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Stefan »

Loppuraportin aika. Tänään meinasin käydä Punkaharjulla ja lähtiessäni en ollut tyytyväinen ajoominaisuuksiin joten tarkistin rengaspainetta ja ei ollut kuin 1.5 kg. Kaadoin vettä paikkojen päälle ja toisen paikan kohdalla oli vähän kuplimista. Oli se paikka missä naula oli osunut uraan. Joten nyt rengas menee vaihtoon. Kesti noin 5000 km.
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

Re: Takarengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Kaikkihan nämä varmuusohjeistukset menee sen maksimi ++ toleranssien mukaan, jossa jotain voisi sattua. Eli Saksan vapaiden nopeuksien ja pyörän teoreettisten huippujen. Ei minua ainakaan yhtään pelota ajella Suomessa "matopaikalla" sen pelossa, että se irtoaisi. :shock: Niin on autonkin renkaat paikattu maailman tapista, eikä mitään ongelmaa ole ollut. Lienee sekin kiellettyä nykyään, tai varmaan ollaan kieltämässä, varmuuden vuoksi!
Hangaround51
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Kesä 2009 21:56
Moottoripyörän malli: K 1200 S

Re: Takarengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja Hangaround51 »

Kaksi kertaa ajettu limanuljaskalla paikkatut renkaat niin sanotusti loppuun ja kummallakin kerralla
kun pintaa enää jäljellä vähän yli 3 mm on paikat alkanut vuotamaan uudestaan, toisella kerralla paikattiin uudestaan ja päästiin 250km kotiin ja renkaan vaihtoo kummatkin renkaat niin kutsuttuja katurenkaita ja reijät melko keskellä rengasta jos reikä renkaan sivussa en oikein usko tuohon paikkaukseen koska rengas taitaa rasittua kalistuksissa eniten joten lähimmälle rengasliikkeelle ajo varovasti.
KELA Racing Club
Hangaround51
juslam
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Huhti 2016 23:39

Re: Takarengas vuotaa

Viesti Kirjoittaja juslam »

Kyllähän asiantunteva rengasliike sen paikkaa sisäpuolen paikalla, eikä tarvi sisärengasta,en kyllä minäkään suosittele kairata viiden millin reikää ja mänttipaikkaa,kun hätätilassa tienpäällä.
Vastaa Viestiin