Ruiskusuutin.

Luxury touring
knuta
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 19:20
Paikkakunta: Siilinjärvi

Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja knuta »

Kysymys: Jos K 1200 lt:n ruiskusuutin ei toimi kunnolla niin voiko sen purkaa ja puhdistaa mikäli siellä on epäpuhtauksia. Kakkospytyn pakoputki lämpenee tyhjäkäynnillä vähemmän kuin muut, kipinä tulee tulppaan (tulpat vaihdettu uusiin) ja ruiskulle tulee impulssi syt.yksiköltä.Näillä perusteilla epäilen että suutin on ainakin osittain tukossa. 110 km/h nopeudessa pyörä "nykyttää" eikä kiihdy kunnolla.Mitä mieltä "tietäjät"ovat, onko muita mahdollisia vikapaikkoja. LT:n vm. 2006 aj.88000 km.
Kiitos jo etukäteen T:Aaro :shock:
ReijoMyllymaa
Viestit: 290
Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52

Re: Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja ReijoMyllymaa »

? Tietäjistä en tiedä, mutta Porvoon Diesel on pystynyt joissain tapauksissa loihtimaan uutta henkeä suputtimiin käytön puutteesta (Pitkä seisokki) johtuneisiin ongelmiin..

Terv Repa
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Itse vein Bosch-huoltoon testattavaksi ja puhdistettavaksi. Kolme neljästä oli ainakin osittain tukossa. Kahdesta tuli putsaamalla hyvät. Kolmas meni vaihtoon.
knuta
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 19:20
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja knuta »

Moi C-A-D
Irroititko itse suuttimet vai veitkö pyörän kokonaisena hoitoon. Jos irroitit itse niin kuvaile irroitusta, onko hankala homma ja miten suuttimet on kiinnitetty ? :roll:
Kiitos.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

knuta kirjoitti:Moi C-A-D
Irroititko itse suuttimet vai veitkö pyörän kokonaisena hoitoon. Jos irroitit itse niin kuvaile irroitusta, onko hankala homma ja miten suuttimet on kiinnitetty ? :roll:
Kiitos.
Ruiskutukkihan on parilla 6mm:n pultilla kiinni kannessa. Ne irti ja tuleva & menevä bensaletku irti. Sen jälkeen tukki irtoaakin suuttimineen nitkuttamalla. Itse suuttimet vein tukin kanssa huoltoon, mutta tuossa tukissahan ne ovat kiinni pelkästään sellaisella klipsillä, joka lähtee pihdeillä irti.

En nyt jaksa muistaa vaatiiko ruiskutukin irrottaminen ilmakotelon irrottamisen, koska minulla se jo oli irti, kuten myös ilmakotelon irrottamiseksi poistamista vaativa vasen jäähdytyspuhallin. Se puolestaan muistaakseni vaatii vielä vasemman syylarin yläpään irrottamisen pidikkeistään pientä eteenpäin kippaamista varten. Selviää kun lähtee purkamaan...

Voin vielä tsekata korjaamokäsikirjasta, mitä sanovat tuosta purkamisesta. Päivitän tuon vielä tähän viestiin... Eli...

Remove fuel tank.
a ....................................................See Group 16
• Remove air outlet duct for left radiator.
• Use hose clamps, BMW No. 13 3 010, to close
off fuel hoses (4).
• Slacken hose clamps securing fuel hoses and
disconnect fuel hoses.
• Remove vacuum hose from cable ties (1, 3) and
slacken cable ties.
• Disconnect all four plugs of injection valves (2).
• Slacken screws and remove fasteners.
• Pull the injection rail with the injectors out of the
intake stubs

Eli ei tartte ottaa tuon mukaan ilmakoteloa irti. Pelkkä tankki ja vasen jäähdytyspuhallin... Ja nythän kun vilkaisin mikrofilmejä, muistin miksi vein tukin kanssa. Testasivat samalla sen tukin päässä olevan paineensäätöventtiilin toiminnan/aukenemispaineen.
knuta
Viestit: 37
Liittynyt: 16 Joulu 2006 19:20
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Ruiskusuutin.

Viesti Kirjoittaja knuta »

Moi.
Ok. nuilla ohjeilla varmaankin alkaa irtoamaan.Täytyy kevätpuolella alkaa ratustelemaan ja käyttää suuttimet huollossa.
Suuret kiitokset kaikille ohjeista ja kommenteista.
T:Aaro :hat:
Vastaa Viestiin