vm. 04 radio / CD hiljaa?

Luxury touring
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Vaihoin vm. 99:n vm. 04 malliin. Kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta radio / CD on hiljaa. Mittariston näytössä kaikki toimii nappeja painellessa niin kuin pitääkin, mutta mittään ei kuulu. Eihä se REG Off teksti alussa vaikuta kuulumattomuuteen? Vaikka tyhmänlainen olen, niin MUTE ei ole päällä. Kokeilin sitäkin miinusnavan irroittamista muutamaksi minuutiksi, mutta laulua ei vaan kuulu.. olisin ollut tyytyväinen runoistakin..Pitäshän sen edes suhista, mutta ei mittään.. Otan nyt yöksi vielä miinusnavan auki.. Välillä jo luulin sen heräävän, mutta ääni olikin naapurin pulttipyssy. Onkohan se pääteaste, vai mikä se nyt onkaan pimeänä? Olisko neuvoa, jos en vaikka ossaa käyttää.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Ottaen huomioon, että olet jo opetellut LT:n radiota käyttämään, niin sanoisin, jotta radio paskana. KUTEN NIIIIIIN monessa LoTjassa. Vahvistimet on paperia... Tsekkaa ehkä sulake radion takaa, mutta epäilys radion / vahvistimien kärähtämisestä on vahva.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Niin. Ja korvaa jollain muulla kuin BMW:n miljoona €uroa maksavalla....
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Mulle tuo 04 malli on uusi tuttavuus, joten sen radion käytön kanssa on niin ja näin.. en ymmärrä siitäkään hanskalokeron potikasta mittään.
pozo izquierdo
Viestit: 340
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

RIVIURALI kirjoitti:Mulle tuo 04 malli on uusi tuttavuus, joten sen radion käytön kanssa on niin ja näin.. en ymmärrä siitäkään hanskalokeron potikasta mittään.
"Hanskalokeron potikka"? Tehtaan jäljiltä siellä saattoi ainoastaan olla tehtaan oma intercom, joitä tuotiin muutama kappale maahan, mutta sitten diilerit sanoutui irti niiden jälkihoidosta, koska ne ei pysyneet ehjinä ja niihin käsiksipääsy vaati aikamoisen pyörän purkamisen. Jos itselläsi on sellainen, niin kannattaa lingota menemään.

Jos radiostasi on pääteasteet pimeenä, niin kaveri englannissa korjaa niitä vaihtamalla entiset 20 wattiset 40 wattisiin. Samalla saat myös asiallisen aux-in liittännän , jos haluat vaikkapa kuunnella Spotify-musaa iPhonesta tai vastaavasta. Homma maksaa tietysti pari sataa, mutta sillä saa sitten toimivan radion entisiin liitäntöihin.
Omani kävi tuolla ja hyvin pelittää.

Missäs tuo potikka muuten tarkkaan ottaen sijaitsee? Kuullostaa edellisen omistajan virityksiltä....

t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Kyllä se varmaan on se intercom. "potikka" on pyöritettävä musta nuppi. Aux liitäntöjen vasemmalla puolella CD:n päällä. Vas alhaalla on kaiuttimen kuva, sitten siitä ylöspäin vasemmalla mikin kuva, edelleen ikään kuin rappusten kuva, ja ylhäällä aikään kuin kaiutinpari. Oik alhaalla nuottiavain, siitä ylös puhelimen luurin kuva.. Kun potikkaa pyörittää, niin valo syttyy aina kuvan kohdalle. Sitten systeemin oikealla yläkulmalla on numeronäyttö... Edellinen omistaja sanoi, että systeemi on ok kunnossa, hän oli kuunnellut radiota kypärän kautta. Asetukset olisivat edelleen niillä astuksilla... No, minä kun olen tohvelo, niin en ole osannut sitä laittaa vielä kuulumaan mopon kaiuttimista.. tai sitten se on rikki. Joo Pozo, nuo potikka jutut on mulle hepreaa, vanhahko ukko kun jo olen.. Ei tarttis kuin lisätä n-kirjaimen o:n ja t:n välliin, niin jo olis tutumpia hommia nuoruusvuosilta..
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

RIVIURALI kirjoitti:Kyllä se varmaan on se intercom. "potikka" on pyöritettävä musta nuppi. Aux liitäntöjen vasemmalla puolella CD:n päällä. Vas alhaalla on kaiuttimen kuva, sitten siitä ylöspäin vasemmalla mikin kuva, edelleen ikään kuin rappusten kuva, ja ylhäällä aikään kuin kaiutinpari. Oik alhaalla nuottiavain, siitä ylös puhelimen luurin kuva.. Kun potikkaa pyörittää, niin valo syttyy aina kuvan kohdalle. Sitten systeemin oikealla yläkulmalla on numeronäyttö... Edellinen omistaja sanoi, että systeemi on ok kunnossa, hän oli kuunnellut radiota kypärän kautta. Asetukset olisivat edelleen niillä astuksilla... No, minä kun olen tohvelo, niin en ole osannut sitä laittaa vielä kuulumaan mopon kaiuttimista.. tai sitten se on rikki. Joo Pozo, nuo potikka jutut on mulle hepreaa, vanhahko ukko kun jo olen.. Ei tarttis kuin lisätä n-kirjaimen o:n ja t:n välliin, niin jo olis tutumpia hommia nuoruusvuosilta..
On siinä se intercom, löysin netistä käyttöohjeen.. On tosin saarivaltion kielellä, mutta täytyy jotenkin yrittää siitä oppia... onhan noita kääntäjiä onneksi. Siitä on pojat oma harminsa, kun on käynyt 60-70 luvulla pelkän kansakoulun.. tosin pappa ei käynyt sitäkään!
pozo izquierdo
Viestit: 340
Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
Moottoripyörän malli: K 1200 LT
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja pozo izquierdo »

Jos siinä on orkkis eli jenkkialihankkijan tekemä intercom, niin onhan sulla siihen sopivat kypärät ynnä kypäräjohdot? Jotenkin mulla on semmoinen käsitys, että ne liittimet ei ole esim 5-pinnisiä DIN-liittimiä vaan jotain muuta. Voin kyllä hyvin olla väärässäkin ja toivottavaa olisikin...
Jos olen oikeassa, niin sitten voi noiden johtojen ja kypäräsetttien kanssa tulla hankaluukisia, mutta jos sulla ne on, niin sitten on tilanne valoisampi.

T. Pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

pozo izquierdo kirjoitti:Jos siinä on orkkis eli jenkkialihankkijan tekemä intercom, niin onhan sulla siihen sopivat kypärät ynnä kypäräjohdot? Jotenkin mulla on semmoinen käsitys, että ne liittimet ei ole esim 5-pinnisiä DIN-liittimiä vaan jotain muuta. Voin kyllä hyvin olla väärässäkin ja toivottavaa olisikin...
Jos olen oikeassa, niin sitten voi noiden johtojen ja kypäräsetttien kanssa tulla hankaluukisia, mutta jos sulla ne on, niin sitten on tilanne valoisampi.

T. Pozo
Mulla on Senan kypäräpuhelinsetti itelle ja vänkärille. Muutama vuosi sitten Wingissä (hieno peli, niin kuin tiedät sekin.. oli luovuttava, kun iski köyhyys) oli piuhapuhelimet, mutta niitäkään ei ole ennää. Muutenkin oon jo oppinut noihin langattomiin. Äänen laatu on langattomissa varmaan vähän heikompi, mutta kyllä niistä vänkärin ajo-ohjeet ja uutiset kuulee. Illalla sitten piuha seinään ja lataukseen.
Bemarin radiosta / CD:stä kuuntelen lähinnä pyörän kaiuttimien kautta.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

RIVIURALI kirjoitti:
pozo izquierdo kirjoitti:Jos siinä on orkkis eli jenkkialihankkijan tekemä intercom, niin onhan sulla siihen sopivat kypärät ynnä kypäräjohdot? Jotenkin mulla on semmoinen käsitys, että ne liittimet ei ole esim 5-pinnisiä DIN-liittimiä vaan jotain muuta. Voin kyllä hyvin olla väärässäkin ja toivottavaa olisikin...
Jos olen oikeassa, niin sitten voi noiden johtojen ja kypäräsetttien kanssa tulla hankaluukisia, mutta jos sulla ne on, niin sitten on tilanne valoisampi.

T. Pozo
Mulla on Senan kypäräpuhelinsetti itelle ja vänkärille. Muutama vuosi sitten Wingissä (hieno peli, niin kuin tiedät sekin.. oli luovuttava, kun iski köyhyys) oli piuhapuhelimet, mutta niitäkään ei ole ennää. Muutenkin oon jo oppinut noihin langattomiin. Äänen laatu on langattomissa varmaan vähän heikompi, mutta kyllä niistä vänkärin ajo-ohjeet ja uutiset kuulee. Illalla sitten piuha seinään ja lataukseen.
Bemarin radiosta / CD:stä kuuntelen lähinnä pyörän kaiuttimien kautta.
Jos haluat radion (sitten kun toimii) Senaan, niin sehän onnistuu kyllä. Joko langalla (tason alentimen kautta) senaan tai sitten BT-lähettimellä (esim Senan SM10).
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

Mulla on vielä toivo siitä, että se voi olla kunnossa, se ratio. Silmäilin sitä ohjetta, niin siinä on niitä muutaman sekunnin painamisia siitä potikasta yms. En ole ehtinyt vielä tutustua aiheeseen.
Sena on se radiollinen FM malli.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

RIVIURALI kirjoitti:Mulla on vielä toivo siitä, että se voi olla kunnossa, se ratio. Silmäilin sitä ohjetta, niin siinä on niitä muutaman sekunnin painamisia siitä potikasta yms. En ole ehtinyt vielä tutustua aiheeseen.
Sena on se radiollinen FM malli.
Se radiohan on lähinnä vitsi :)
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

RIVIURALI kirjoitti:Mulle tuo 04 malli on uusi tuttavuus, joten sen radion käytön kanssa on niin ja näin.. en ymmärrä siitäkään hanskalokeron potikasta mittään.
Nyt kun kerkesin siihen intercom systeemiin vähän tutustua, niin radio ja cd heräsivät eloon.. siis pyörän omista kajareista...onneksi.
Turhan takia sitä hanskalokeron nuppia pyörittelin.. Systeemi oli siinä kypärän kautta kunneltavassa asennossa. Äänihän on tuossa vehkeessä oikein hyvä, varsinkin CD:n. Mielestäni parempi kuin 1,8 Wingissä. Toivottavasti pyssyy kunnossa.. Kun tämä flunssa paranee, niin mukava päästä kokeilemaan tuota uudenpaa painosta 04 mallia, kun se entinen oli 99. Talvella kun vaihoin, niin en ole tuolla vielä yhtään ajanut.. Tuskinpa tuossa suurta eroa on.. Tehossa varmaan vähän, kun luin Saanon Veijon jutun Motosta 8/2004, niin mittasivat siinä konetehoksi 132,6 hv kahdellakin eri dynolla.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

RIVIURALI kirjoitti:
RIVIURALI kirjoitti:Mulle tuo 04 malli on uusi tuttavuus, joten sen radion käytön kanssa on niin ja näin.. en ymmärrä siitäkään hanskalokeron potikasta mittään.
Nyt kun kerkesin siihen intercom systeemiin vähän tutustua, niin radio ja cd heräsivät eloon.. siis pyörän omista kajareista...onneksi.
Turhan takia sitä hanskalokeron nuppia pyörittelin.. Systeemi oli siinä kypärän kautta kunneltavassa asennossa. Äänihän on tuossa vehkeessä oikein hyvä, varsinkin CD:n. Mielestäni parempi kuin 1,8 Wingissä. Toivottavasti pyssyy kunnossa.. Kun tämä flunssa paranee, niin mukava päästä kokeilemaan tuota uudenpaa painosta 04 mallia, kun se entinen oli 99. Talvella kun vaihoin, niin en ole tuolla vielä yhtään ajanut.. Tuskinpa tuossa suurta eroa on.. Tehossa varmaan vähän, kun luin Saanon Veijon jutun Motosta 8/2004, niin mittasivat siinä konetehoksi 132,6 hv kahdellakin eri dynolla.
Olithan jo kesän LT-tapahtumaan ilmoittautunut :) ?
RIVIURALI
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Maalis 2013 08:29
Moottoripyörän malli: K 100 RT

Re: vm. 04 radio / CD hiljaa?

Viesti Kirjoittaja RIVIURALI »

C-A-D kirjoitti:
RIVIURALI kirjoitti:
RIVIURALI kirjoitti:Mulle tuo 04 malli on uusi tuttavuus, joten sen radion käytön kanssa on niin ja näin.. en ymmärrä siitäkään hanskalokeron potikasta mittään.
Nyt kun kerkesin siihen intercom systeemiin vähän tutustua, niin radio ja cd heräsivät eloon.. siis pyörän omista kajareista...onneksi.
Turhan takia sitä hanskalokeron nuppia pyörittelin.. Systeemi oli siinä kypärän kautta kunneltavassa asennossa. Äänihän on tuossa vehkeessä oikein hyvä, varsinkin CD:n. Mielestäni parempi kuin 1,8 Wingissä. Toivottavasti pyssyy kunnossa.. Kun tämä flunssa paranee, niin mukava päästä kokeilemaan tuota uudenpaa painosta 04 mallia, kun se entinen oli 99. Talvella kun vaihoin, niin en ole tuolla vielä yhtään ajanut.. Tuskinpa tuossa suurta eroa on.. Tehossa varmaan vähän, kun luin Saanon Veijon jutun Motosta 8/2004, niin mittasivat siinä konetehoksi 132,6 hv kahdellakin eri dynolla.
Olithan jo kesän LT-tapahtumaan ilmoittautunut :) ?
En ole vielä, kun tytsäystävä miettii..
Vastaa Viestiin