Lt etujarru mysteeri

Luxury touring
bmw-lt
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Huhti 2015 15:19
Moottoripyörän malli: bmw rt 1200

Lt etujarru mysteeri

Viesti Kirjoittaja bmw-lt »

Tuli taas rikottua periaatettani,ettei toimivia vehkeitä pitäs mennä rassailemaan,mutta sattui olemaan töissä niin hiljaista,et aloin vaihtaa lotjaan jarrupaloja.Siitähän riemun lykkäsi. Koeajolla testailin etujarruja,toimivathan ne ja taas mentiin jonkinmatkaa ja käry alkoi ahdistaa jo muutenkin malborolla kyllästettyjä kehkorakkuloita. Eikun pyörä pientareelle,ja jarrulevy oli tosikuuma vasemmalta puolen. Sitä sitten ihmeteltiin yleisön arpaillessa mikäpä se vika kun väärästä päästä savua pukkaa. Aikamme siinä arpaillessa ja jarrusalulaa kopistetuani,niin pääsin nilkuttamaan lotja kotiverstaalle ja ovet visusti kii,ettei naapurit pääse irvailemaan lyhyeksi jäänyttä testiajoa,kun oli tarkoitus kävästä kiertämässä maakunnan suurimman järven. Parin päivän päästä jatkoin taas jarrujen parissa,palat liikuivat kyllä vasemmalla puolen,mutta palatusta ei oikein tapatunu,oikealla puolen myös palautti. Tajusin kyllä,et nyt ois aika vaihtaa jarrunesteet ja kaverilta kävin pumpun ja imut päälle ja kuppiin nestettä.hyvin tuli vasemmalta satulasta nesteet,mutta oikeata ei sitten mitään,mikä tuntui vähän oudolta,mut kun henki on päällä,niin arvelin sen kai kuuvun asiaan. Homman jälkeen puristelin kahvaa ihan minkä nyt vaivaisilla käpälilläni jaksoin ja tapahtuihan sitä jotain, kahva kolahti pohjaan ja jarruneste suihku roiskui vasemmalta lattialle,ihmettelin voimiani,et oot sie kova jätkä kun letkunkin sait rikki,ja mistä sitä tänne peräkylään nyt tämmönen saadaan,tosiaan letku oli halki ja yksi pullistuma. No hommahan oli keskeytettävä ja tutkittava lähemmin lotjan jarrusydeemiä,niiden lyhyiden 15 cm letkujen vaihto tuntui aika simppeliltä hommalta,joten lontoosta tilasin pari kappaletta 32 punnan hintaan kappale. Viikon päästä postista piti hakee ja vasen puoli oli helppo,sit oikeen puolen kimppuun ja sit pettymys,kun siitä t liittimestä ei saanutkkaan irti sitä letkun pätkää. Kyllä siinä kaikenlaisia mutkaltä ja makuuasentoja tuli yritettyä,et sais sen letkun yläpään irti sieltä katteisen alta abs yksiköltä tulevasta met putkesta. Siitähän seurasi et nyle vaan oikeen puolen muovit pois,niin saihan sen sieltä irti ja nyt taas ootellaan sitä lontoon lähetystä,tais olla noin 90 puntaa hintana. Joutessani sit katkaisin entisen letkun,eihän siinä näkyny minkäänlaista sisäputkee,langan päitä vaan tökötteli aika paljon. Siinä t liittimen sisältä löyty vielä sellasia kumisia palasia,mikä tukki se virtauskanavia.Pyörä on 2000 mallia,joten katelkaapa lajitoverit niitä etujarruputkia ihan tosissaan,varsinkin se t liittimeen tuleva letku tuntuu aika lötkyltä.