Kesä pohjois norjassa

Avatar
Jari Niemelä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Huhti 2009 14:44
Moottoripyörän malli: R1100R
Paikkakunta: Nastola

Kesä pohjois norjassa

Viesti Kirjoittaja Jari Niemelä »

olen lähdössä ensikesänä Lofooteille, mutta reissun ajankohta mutui aikaisemmaksi kun oli tarkoitus alunperin.
Olen yleensä lähtenyt juhannus sunnuntaina, mutta nyt ajankohta olisi 5. kesäkuuta.
onko kukaan käynyt ko.aikaan pohjois norjassa onko vielä paljon lunta ja jäätä ?

Tarkoitus ajaa Lofooteilta Altaan ja sieltä Kautokeinon kautta Enontekiöön vai kannattaako katsella eteläisempiä paikkoja?

T: Jallu
T: Jallu
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: Kesä pohjois norjassa

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Kyllä uskaltaa lähteä. Ainahan se ilmoista on kiinni mutta ei tuohon aikaan enään lunta teiltä löydy.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: Kesä pohjois norjassa

Viesti Kirjoittaja Pate »

Lofootit on hieno paikka. Voin suositella. Viime kesänä ajeltiin Lofootit päästä päähän edestakaisin.
Sieltä ylös Nordkappiin jota en kyllä suosittele.Kallis paikka eikä juuri mitään nähtävää.
Google on hyvä apu jos haluaa löytää sää- ym tietoja jostain paikasta.
Alla Lofooteilta web-kamera kuvaa
http://www.lofotposten.no/webkamera/

Alla olevassa kuvassa hinnat Nordkapp tunneliin.Kannattaa muistaa että hinnat ovat vain YHTEEN suuntaan.
Kuva
Esim. matkailuauto (vähän yli 6m pitkä) + kaksi aikuista = 508 nok yhteensä/suunta.Sama maksu takaisin tullessa.
Lisäksi n.35km ajon jälkeen Nordkappiin saavuttaessa on rahastuskopit joissa maksu 200 nok/henkilö.
Euroina nämä pelkät tunneli- ja pääsymaksut noin 165 euroa :(

Kolmena kesänä peräkkäin on nyt kierretty Pohjois-Norjaa ja tuo Nordkapp-tunneli on ainoa maksullinen pätkä
joka on sattunut meidän kohdalle Narvikin ja Kirkkoniemen välillä.
Avatar
Jari Niemelä
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Huhti 2009 14:44
Moottoripyörän malli: R1100R
Paikkakunta: Nastola

Re: Kesä pohjois norjassa

Viesti Kirjoittaja Jari Niemelä »

Kiitoksia vastauksista. Kävin Nordkapissa mamman kanssa 2003 ja paikka oli kieltämättä aika arvokas, mutta eiköhän kohde ole muuten "must" tyyppinen, ainakin itselleni oli. karua kauneuttakaan ei sovi kieltää.
Viime kesänä kävin Pykeijässä syömässä kuningasrapua, paikka oli mukava, siellä pärjäsi suomella ja euroilla.
Nuo kurahousun kuvat olivat hyviä, itse kokeilin lajia hieman Super Tenerellä pari vuotta sitten raatteen tiellä ja itäsuomessa, mutta ehkä vielä joskus Gessu kun lakkaan köyhtymästä.
Tällä hetkellä papatan -95 R 1100 R:llä jota olen muokannut yhden hengen matkailuun sopivaksi.
Ennen reissasimme mamman kanssa paljonkin, mutta jälkikasvu rajoittaa sitä tällähetkellä tehokkaasti 8) , aika aikaa kutakin.

T:Jallu
T: Jallu
Vastaa Viestiin