K 1600 sähkökaasu hidasajossa?

K-sarjan pyörät
Spaddu
Viestit: 53
Liittynyt: 01 Helmi 2015 11:25

K 1600 sähkökaasu hidasajossa?

Viesti Kirjoittaja Spaddu »

Ihan vain lämpimikseni kyselen, onko kellään muulla samanmoisia fiiliksiä K 1600 kaasun käytöksestä.
Nyt on hinkattu kahtena lauantaina hiki kypärässä "lämppäreitä" ja FJR:n jälkeen on tuo kaasun käyttö vaan haastavaa :shock:
Kun tyhjäkäynti tuppaa viemään liian kovaa, takajarrulla ja kytkimellä hillitessä alkaa todella helposti ketjureaktio kytkimen ja kaasun välisestä pumppaavasta taistelusta ja tasaisesta etenemisestä ei tietoakaan.
Kaverilla sama ilmiö ja oli tietävinään, että softassa sellainen ominaisuus, että pyrkii automaattisesti nostamaan kierroksia sammumisen estämiseksi?? Eli tavallaan pyörä taistelee ajajan korvakuuloa / perstuntumaa vastaan.
Eihän tuo nyt mikään kikkailupyörä olekaan, mutta pitkään tuntuu menevän totutteluun.
Ja kyllä sillä liikenteeseen riittävä hidasajo onnistuu :D
Obelixxx
Viestit: 21
Liittynyt: 13 Touko 2013 11:06

Re: K 1600 sähkökaasu hidasajossa?

Viesti Kirjoittaja Obelixxx »

Empä ole huomannu moista, mutt usein mie ajelen kaupungissa ja tai hitaassa ajossa rain-asetuksella, ei oo kaasu niin äkänen.
C-A-D
Viestit: 217
Liittynyt: 08 Maalis 2006 22:13
Moottoripyörän malli: K1200LT
Paikkakunta: Espoo

Re: K 1600 sähkökaasu hidasajossa?

Viesti Kirjoittaja C-A-D »

Tuhatkuussatasesta mitään tiiä, mutta tiätty kaikki sähköruiskut pyrkii säätämään tyhjäkäyntiä tavoitetasolle jos laskee alle sen. Eli jos tyhjäkäynti vie liian kovaa ja jarrulla himmaat, niin taatusti ruisku pyrkii hieman lisäämään kaasua.
Antti V
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Helmi 2011 18:10

Re: K 1600 sähkökaasu hidasajossa?

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Kun nostat kytkintä, tietokone yrittää antaa pohjalle ns "apukierroksia", lähinnä sitä varten, ettei paikalta lähtiessä stumppaisi liian helposti. Olisiko tuossa syy siihen pumppaamiseen?
Vastaa Viestiin