Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

K-sarjan pyörät
Bemi S Teri
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Huhti 2016 12:28

Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja Bemi S Teri »

Löysin forumille kuukkelin kautta, kun hain tietoa BMW:n moottoripyöristä. Lueskellessani K-ketjua tuli hyvin ristiriitaisia ajatuksia BMW-moottoripyörien laadusta.
Tähän asti kaikki pyöräni ovat olleet japanilaisia, mutta seuraavaksi ajattelin kokelilla GT 1600:sta.
Ehkä palstalla ollaan jäävejä antamaan puolueetonta mielipidettä ko pyörästä, mutta kysymys on sen verran suuresta investoinnista, että kaikki mielipiteet ja vihjeet kiinnostaa.

Onko K 1600 GT riskiostos? Onko BMW:n hinta/laatusuhde todellakin niin huonoa kuin täällä kerrotaan? GT 1600:ssa näyttäisi olevan paljon kiusallisia vikoja. Mikä on tilanne päivitettyjen mallien kohdalla, onko tyyppivikoja korjattu 2015/2016 malleihin? Onko vuosimallien välillä eroa?
Hakusessa on luotettava matkapyörä, mutta onko K 1600 GT:stä sellaiseksi? Mulla ei ole pienintäkään mielenkiintoa ihmetellä mopon vikoja lauantai-iltana yksin korpitiellä, kun esteri laittaa parastaan, palentaa, kusettaa ja mopo ei inahdakkaan. :x
Matti1
Viestit: 59
Liittynyt: 04 Loka 2011 10:10

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja Matti1 »

Terve

Ostin juuri toisen, uuden 1600 gtl.

Matkalle jääminen jonkin vian takia arveluttaa aina, mutta ei
onneksi kaikkialla. Näyttäisi näitä ko pyöriä olevan muillakin
uskaliailla tai uhkarohkeilla jostain syystä, niitä sen enempää miettimättä.

Itse pidän varsinkin siitä, että samalla, kun pyörä on matkapyörä se
on sporttinen sellainen, joka ei välitä onko päällä koko perhe ja suurikaan
mäki vastassa, se vaan menee.

Se on samalla ketterä, kuin vakaakin, mutta eritoten se sopii rimpuloihin
kyllästyneille, jotka haluaa nauttia pitkästäkin matkasta sopivassa asennossa
ja vaikka kypärä avoinna silti kuullen matkamusaa tai puhelimen äänen.

Myyntipuhe? Toivottavasti ei, kun en aio ottaa vastaan haukkuja, kuin kehujakaan,
koska kaikki pyörät näyttäisivät olevan yksilöitä, niin kuin mekin.

Matti
jorma winter
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Marras 2009 21:31

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja jorma winter »

Minulla on ollut jo keväästä 2011 alkaen, ja on toiminut käytännössä ilman minkäänlaisia häiriöitä tai vikoja. Kahvapaketti vaihdettiin enemmänkin varmuuden vuoksi, vanhassa oli ollut kerran tai pari vakionopeussäädin häiriö, mutta oli vaihdettaessa täysin kunnossa. Lämmöt nousi Kroatiassa helteellä, mutta syynä oli asfaltti pien tukkima jäähdytin. Olen todella tyytyväinen pyörääni, 1600 GTL.
3210015
Viestit: 63
Liittynyt: 17 Joulu 2006 19:59
Moottoripyörän malli: R1200GS

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja 3210015 »

Terve Bemi S Teri!

Älä osta. Minä sorruin tähän BMW:n laatuun kesällä 1974. Aluksi keväällä Honda silppusi männän helmat öljyn joukkoon ihanaksi puuroksi, sitten tilalle hankittu Kawasaki syödä naposteli sytystulppia välipaloiksi ja huuhteli alas runsaalla määrällä bensiiniä. Ulkomailla töissä ollessani, tarjoutui tilaisuus hankkia BMW R 75/5, ja minä poika sorruin. Nyt on jo neljäs samanmerkkinen pyörä menossa ja ongelmia on ollut.

Siitä ensimmäisestä tipahti taka swingistä sellainen musta muovitulppa jonnekin Jukoslavian kiharaisille vuoristoteille. Jouduin hankkimaan uuden vastaavan Lubljanasta kovalla 95 pennin hinnalla. Seuraavaan pyörään piti vaihtaa takapyörän laakerit. Pumppasin ne syyshuollossa paineperurilla täyteen vettä talven ajaksi, ja eikös vaan mokomat päättäneet ruostua, kehnoa metallia, sanon minä. Kolmannesta huollon teinipoika oli kadottanut ilmaläpästä sellaisen mitättömän pienen ruuvin, eikä tieten kertonut kenellekkään. Kyllä sitä säädettiin ja ajettiin ja taas säädettiin, kunnes vanhempi asentaja kaivoi taskustaan lasit silmilleen, näki ongelman ja ruuvasi uuden kiiltävän ruuvin paikalleen. Ajatelkaa, yksi pienen pieni ruuvi puuttuu ja jo alkaa saksalainen moottoripyörä konstailla. Nyt sitten tämä viimeinen, ei mukamas mitään vikoja. Olen aivan varma, että se juonii, sillä on jokin katala taka-ajatus varalleni ja tekee sen kolttosensa vielä joskus, juuri silloin, kun sitä vähiten odotan.

Minä en osta enää yhtään BMW-moottoripyörää, ajelen tällä minkä ajelen, viitisentoista vuotta ja laitan sitten rollaattorin. Istuskelen Koivukodin rappusilla, lueskelen isojen poikien juttuja moottoripyörien vioista ja insinöörien taitamattomuudesta suunnitella rikkoutumatonta tekniikkaa. Sekä muistelen niitä kaikkia vaikeuksia, joihin BMW-moottoripyörä on minut vienyt vieraisiin maihin ja kulttuureihin, kauas kodin lämmöstä ja turvasta.
015
1100cc
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Syys 2015 19:32
Moottoripyörän malli: BMW R1100RT

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja 1100cc »

3210015 kirjoitti:Terve Bemi S Teri!

Älä osta. Minä sorruin tähän BMW:n laatuun kesällä 1974. Aluksi keväällä Honda silppusi männän helmat öljyn joukkoon ihanaksi puuroksi, sitten tilalle hankittu Kawasaki syödä naposteli sytystulppia välipaloiksi ja huuhteli alas runsaalla määrällä bensiiniä. Ulkomailla töissä ollessani, tarjoutui tilaisuus hankkia BMW R 75/5, ja minä poika sorruin. Nyt on jo neljäs samanmerkkinen pyörä menossa ja ongelmia on ollut.

Siitä ensimmäisestä tipahti taka swingistä sellainen musta muovitulppa jonnekin Jukoslavian kiharaisille vuoristoteille. Jouduin hankkimaan uuden vastaavan Lubljanasta kovalla 95 pennin hinnalla. Seuraavaan pyörään piti vaihtaa takapyörän laakerit. Pumppasin ne syyshuollossa paineperurilla täyteen vettä talven ajaksi, ja eikös vaan mokomat päättäneet ruostua, kehnoa metallia, sanon minä. Kolmannesta huollon teinipoika oli kadottanut ilmaläpästä sellaisen mitättömän pienen ruuvin, eikä tieten kertonut kenellekkään. Kyllä sitä säädettiin ja ajettiin ja taas säädettiin, kunnes vanhempi asentaja kaivoi taskustaan lasit silmilleen, näki ongelman ja ruuvasi uuden kiiltävän ruuvin paikalleen. Ajatelkaa, yksi pienen pieni ruuvi puuttuu ja jo alkaa saksalainen moottoripyörä konstailla. Nyt sitten tämä viimeinen, ei mukamas mitään vikoja. Olen aivan varma, että se juonii, sillä on jokin katala taka-ajatus varalleni ja tekee sen kolttosensa vielä joskus, juuri silloin, kun sitä vähiten odotan.

Minä en osta enää yhtään BMW-moottoripyörää, ajelen tällä minkä ajelen, viitisentoista vuotta ja laitan sitten rollaattorin. Istuskelen Koivukodin rappusilla, lueskelen isojen poikien juttuja moottoripyörien vioista ja insinöörien taitamattomuudesta suunnitella rikkoutumatonta tekniikkaa. Sekä muistelen niitä kaikkia vaikeuksia, joihin BMW-moottoripyörä on minut vienyt vieraisiin maihin ja kulttuureihin, kauas kodin lämmöstä ja turvasta.
Joo persanan romu.Pitää mukamas huoltaa joka vuosi ja sehän maksaa :wink:
erkkik
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Huhti 2014 13:15
Moottoripyörän malli: BMW K1200LT

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja erkkik »

Moro

Minä olen myös tosi huono vastaamaan, vaikka aloitin harrastuksen aikoinaan 1974 ja tietysti Japanialaisella Yamahalla. Sitten oli taukoa ja sen jälkeen taas pyöräilyä. Nyt on lakaskelmien mukaan ollut 8 bemaria (osittain myös poikani käytössä mutta minun nimissä) ja missään ei ole ollut suurempia ongelmia. K 1200 LT oli minusta aivan loistava pyörä (ajoin n 135 tkm) kun muisti vaihdattaa 50 tkm välein perälaakerin. Aivan loistava matkapyörä. Sitten sorruin Tampereen Heinolla kahvilla käydessäni vaihtamaan 2012 mallin K 1600 GTL:n ,joka on vähän mopo LT:n jälkeen mutta toisaalta melko ketterä. Tuulilasi kannattaa vaihtaa isompaan jos on vähänkin pituutta, sillä muuten ainakin minulle ( 185 cm ja kiloista en kerro mitään) ilma suhisi ikävästi ja sitä avovaimo Katikin valitti takapenkillä. Muuten olemme tyytyväisiä GTL:ään( kun kerran uuta LT:tä ei enään valmisteta).

Ja huollot teetän liikkeessä 10 tkm välein.

Aina se on riski ostaa joku uusi merkki ja siksi en ole vielä Harrikkaan sortunut !

Eki
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Bemi S Teri kirjoitti:Löysin forumille kuukkelin kautta, kun hain tietoa BMW:n moottoripyöristä. Lueskellessani K-ketjua tuli hyvin ristiriitaisia ajatuksia BMW-moottoripyörien laadusta.
Tähän asti kaikki pyöräni ovat olleet japanilaisia, mutta seuraavaksi ajattelin kokelilla GT 1600:sta.
Ehkä palstalla ollaan jäävejä antamaan puolueetonta mielipidettä ko pyörästä, mutta kysymys on sen verran suuresta investoinnista, että kaikki mielipiteet ja vihjeet kiinnostaa.

Onko K 1600 GT riskiostos? Onko BMW:n hinta/laatusuhde todellakin niin huonoa kuin täällä kerrotaan? GT 1600:ssa näyttäisi olevan paljon kiusallisia vikoja. Mikä on tilanne päivitettyjen mallien kohdalla, onko tyyppivikoja korjattu 2015/2016 malleihin? Onko vuosimallien välillä eroa?
Hakusessa on luotettava matkapyörä, mutta onko K 1600 GT:stä sellaiseksi? Mulla ei ole pienintäkään mielenkiintoa ihmetellä mopon vikoja lauantai-iltana yksin korpitiellä, kun esteri laittaa parastaan, palentaa, kusettaa ja mopo ei inahdakkaan. :x
Jos sinulla on tuollaisia pelkotiloja tekniikan kestämisen suhteen älä käytä tai osta
mitään teknillistä laitetta. Turhaan pilaat lauantai-iltojasi.
Kannattaa vaan käyskennellä kumisaappailla siellä korpiteillä, ilman sateenvarjoa, koska
sekin voi tuulessa revetä ja taas on ilta pilalla :lol:
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Karde
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Maalis 2013 11:51
Moottoripyörän malli: BMW K 1600 GT

Re: Uskaltaako GT 1600:n ostaa?

Viesti Kirjoittaja Karde »

Laitoin ekan K 1600 GT:n 2011 ja ajoin sillä 65 tkm. Kertaakaan ei jättänyt välille tai täytynyt reissussa rempata. Pleksin säädön katkaisija ja iskarin vikinä hoidettiin takuuseen. Muuten tehtiin vain normi huollot.
Viime syksynä tuoreistin 2015 malliin ihan sen takia kun oli tyrkyllä laite jossa oli laiskalle miehelle kaikki mausteet jotka tehtaalla saavat laitettua (vanha on myynnissä EMC:llä ja voin sanoa että on priima kunnossa, ei ole kaaduttu tai kolhittu) eikä yhtään huolestuta lähteä reissuun, kunhan vain tekee huollot 10 tkm välein.
Tietenkin mikä tahansa tekninen laite voi tehdä tenät koska tahansa mutta jos sitä rupeaa miettimään/pelkäämään niin parempi kun ei rupea ollenkaan niiden kanssa värkkäämään.
Kun en ole kaikkia maailmalla olevia pyöriä kokeillut niin en voi sanoa että onko tuo paras, mutta paras ajamistani se ehdottomasti on. Tarvittaessa tehoa ja vääntöä löytyy ja kokoisekseen ketterä mutta toisaalta leppoisa ja helppo myös pidemmillä matkoilla.
Vastaa Viestiin