Sivu 1/1

K100:n (1985) etujarrun pääsylinterin kumeja

Lähetetty: 07 Maalis 2019 09:33
Kirjoittaja Mika Koskinen
Moi,
K100:n (1985) etujarrussa on hieman takerteleva kahvatuntuma. Vaikuttaisi siltä, että pääsylinterin tiivistekumit saattaisivat olla osin hajonneita. Vai keksittekö jotain muuta syytä? Osaatteko sanoa, mistä voisi saada korjaussarjoja pääsylinteriin?

Muistaakseni Biketeam vastasi viime keväänä, että kumeja ei saa tilattua heiltä.

terv. Mika
mika.a.koskinen at gmail.com

Re: K100:n (1985) etujarrun pääsylinterin kumeja

Lähetetty: 10 Maalis 2019 13:24
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
Morot!

Jos tiivistekumit ovat huonona, tulevat jarrunesteet ulos...
Myös jos jarrunesteitä ei ole vaihdettu huolto-ohjelman mukaan, voi olla se vetistä kuraa, ja aiheuttaa juuri kuvaamasi tuntuman.
Vaihda jarrunesteet, koska se tässä mallissa on vielä varsin helppo ja simppeli toimenpide.
Saattaapi vain olla, että se kura pysyy sylinterin sisällä huonoillakin kumeilla. Uudet, liukkaat nesteet voivat lirahtaa ulos...?
Pelkkiä kumeja ei toimita kukaan. Korjaus sarjaa saa Bike-Teamista, Siebenrockilta, Moto-Binssiltä etc..
Huomaa, että jarruneste on ärhäkkä maalinpoistoaine..
Onnea ja menestystä ponnisteluillesi!

Terv. Repa

Re: K100:n (1985) etujarrun pääsylinterin kumeja

Lähetetty: 14 Maalis 2019 11:13
Kirjoittaja ilmari
Moe. Jarrunesteitä kannattanee tosiaan vaihdella....Siinä ns. ennakkohuollon merkitys korostuu.

Omiin prätkiin vaihdan nesteet joka syksy. Sopivilla vehkeillä hommaan menee aikaa alle puoli tuntia.

Tuolta löytyy hyviä vinkkejä, millä laitteilla voi vaihtaa nesteitä.

http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=32704

Terv. Ile

Re: K100:n (1985) etujarrun pääsylinterin kumeja

Lähetetty: 14 Loka 2019 17:04
Kirjoittaja Motonomi
Repan ohje on erinomainen. Jarrunesteisiin kiinnitetään usein liian vähän huomiota ja ne jäävät vaihtamatta riittävän usein. Pienenä vihjeenä, se BMW:n suosittama jarruneste ATE SL on erinomaista tavaraa. Tuntuu jotenkin liukkaammalle kuin muut tähän asti kokeilemani. Löytyy Espoosta ainakin Fixus autotarvikeliikkeistä.

Toinen pikkujuttu. Irrota se jarruvipu ja puhdista kahvasta sinne kertynyt moska. Laita ohuelti molybdeenirasvaa jarrumännän päähän. Älä laita liikaa. Sitä ei saa joutua jarrukumeihin. Voitele kootessasi rasvalla myös jarrukahvan akseli. Pitäisi takertelu loppua.