K1200RS -97 moottorin ohjaus (ECU) asiaa

K-sarjan pyörät
Kari A
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Loka 2022 10:05
Moottoripyörän malli: K1200RS

K1200RS -97 moottorin ohjaus (ECU) asiaa

Viesti Kirjoittaja Kari A »

Olen koittanut opiskella netistä Power Command Dyno Jet PC lisälaitteiden sielun elämää ja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tehtaan vakioruiskumoottorit vaikuttais olevan tehtaan säädöiltään säädetty liian laihalle seokselle, johtuen tiukoista kansallisista päästömääräyksistä. Käytännössä tämä "ongelma" ilmenee pienellä tasakaasulla ajellessa nykimisenä ja pahimmillaan jopa moottorin sammumisena.

Tuolla Dynolla saadaan säädettyä polttoaine-ilmaseosta ja vaikutetaan myös sytytyksen ajoitukseen. Suurin parannus ajettavuuteen saadaan juuri osatehoalueella, jolloin pyörän ajettavuus voi parantua merkittävästi. Keskustelin aiheesta juuri yhden hyvän kaverin kanssa, joka on asentanut ko laitteen FJR 1300 Jammuunsa ja on tyytyväinen lopputulokseen. Yleensä myös maksimiteho paranee, mutta se ei nyt ole se oleellinen asia mitä haen.

Olen googlettanut ja koittanut löytää omaan pyörääni sopivaa laitetta, mutta toistaiseksi olen löytänyt vain 2000 vuosimalliin ja sitä nuorempiin.

Onko kellä tietoa, että mitä eroa on -97:n ja 2000 mallien ECU:ssa? Vai onko erot vain piuhoissa/liittimissä?

Nuo peruslaitteet vaikuttais aikalailla samoilta, niissä on vain erilaiset johtosarjat ja liittimet pyörämallin mukaan.