Muiden kokemuksia K 1300 GT mallista

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
KariLatomäki
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Tammi 2023 16:35

Muiden kokemuksia K 1300 GT mallista

Viesti Kirjoittaja KariLatomäki »

Olen kaveriporukassa jo vahvasti BMW-motoristiksi leimautunut. Tänä talvena eräs kaverini on jotenkin saanut päähänsä hankkia ensimmäisen moottoripyöränsä. Olen yrittänyt suositella tälle noin 60 vuotiaalle ei ajokokemusta omaavalle kaverille jotain maltillisilla tehoilla olevaa pyörää. Ei ole tainnut suosituksistani olla hyötyä, koska nyt malli jota nyt haetaan on BMW K1300 GT.
Nyt pyydänkin teiltä muilta apua, koska tuo malli on minulle aivan tuntematon. Ajo-ominaisuudet ovat varmasti hyvät, mutta miten luotettavuus. Onko tyyppivikoja? Onko moottori pitkäikäinen (olettaen, että on normaalisti huollettu). Onko kardaaniviat yleisiä. Eikö tuossa ole sama perä kuin R1200 RT:ssä, tehoa on kuitenkin huomattavasti enemmän. Siksi kysyn kardaanista ja onhan nytkin myynnissä olevissa maininta kardaanin korjauksesta.
Onko muita huomioita, joita pitäisi tutkia / tarkistaa ennen mahdollista kauppaa?
Nettimotossa näyttää olevan juuri nyt yksi punainen 2009 mallinen 52 tkm ajettu myynnissä. Takalaukussa komeilee kerhon merkki. Olisiko juuri tätä pyörästä kellään tietoa?